dimarts, 23 de setembre del 2008

Entre les dents


Recomanar una pel·lícula, llibre, obra de teatre... sense desvetllar gaires detalls em resulta difícil, i més quan hi ha sorpreses i cops d’efecte.

Vaig poder llegir per primer cop “Entre les dents” ja fa bastant temps. Es tractava de donar la meva opinió sobre l’obra. No havia de comentar si m’agradava com actuaven alguns personatges, si opinava igual que ells... Ells, els autors, els meus amics, només volien escoltar les meves impressions, saber si havia entès l’obra, si hi trobava incoherències...No havia de jutjar cap comportament. Això ja ho faria el públic.

Vaig donar algunes indicacions particulars; tot i que és cert que al teatre hi ha molts detalls que no s’expliquen amb paraules. I tot i les acotacions en guió, la posada en escena dóna a l’espectador moltes més informacions. Aquesta és la màgia del teatre, les mateixes paraules canvien de sentit per un gest, per una mirada... Clar que la comunicació no verbal també és ben present en la vida quotidiana... En tot cas és un encert que “Entre les dents” l’hagi dirigida un dels seus autors. Així reflecteix més fidelment la seva idea..

I van buscar els actors, i van començar assaigs. Sentia curiositat però no en vaig veure cap. Un dia, en Wow i jo vam ser citats participar com a “actors” en una video-projecció que incorporava l’obra. Vam tenir l’honor d’aparèixer a la pre-estrena a la Farinera. Tot i que després el nostre fantàstic primer pla va ser retallat per “exigències del guió”, però els hi podem perdonar ;) Així que actualment ja no apareixem per l’obra, snif. Ara que es faran famosos, nosaltres quedarem difosos entre les masses de públic... Aquell dia tampoc vam veure cap assaig. A seguir esperant uns dies més.

I va arribar la pre-estrena a la Farinera. Jo sabia el que passaria, la resta de públic no. Jugava amb avantatge, coneixia la història,però em van deixar sorpresa. Els actors van transmetre’m la tensió que esperava. Hi havia una bona feina de direcció i d’interpretació. El vestuari, les llums, la cançó, la posada en escena ... tot ajudava. Van haver-hi rialles, i també silencis, patiments i alguna rialla histèrica. Ningú va quedar indiferent, i estic segura que tots els que aneu al Guasch Teatre no us en quedareu.

Aneu-hi i ja m’ho explicareu. Però no hi porteu els nens.





http://www.elfantastic.com/catala/ELD/

9 comentaris:

Striper ha dit...

Moñltes gracies per la proposta sembla interesant.

nimue ha dit...

té bona pinta... però això de no portar els nens m'ha deixat preocupada... Si resulta que és molt gore jo em puc considerar nena, perquè sé que ho passaria molt malament!

Salva Piqueras ha dit...

Si no em deixes portar els nens, et toca fer de cangur!!!!

khalina ha dit...

De res Striper.

Nimue, que també es riu. I no es veu sang. I tu, encara que nena, pots anar-hi ;)

Salva, que se't veu el llautó.

Us deixo un enllaç amb descomptes d'Atrapalo i la síntesis

http://www.atrapalo.com/espectaculos/evento-19344-entre-les-dents

Emily ha dit...

Deu ser xulo aquest sentiment d'una estrena. Ara m'ha entrat curiositat! Miraré d'enviar algú i que me conte què passa a l'obra!

Albanta ha dit...

Massa lluny per poder anar, però m'ha agradat la crònica que has fet de l'obra.
Un petó maca

khalina ha dit...

Emily, després de varies prèvies, ahir van fer estrena oficial. Comentaris per internet i d'algun crític satisfactori... Realment els vaig veure crescuts.

Gràcies Albanta. Qui sap si poden arribar a anar cap a baix amb l'obra

el paseante ha dit...

Quina sort que tens noieta de ser de les primeres en llegir un text teatral. Jo vull ser dels primers de llegir-ne un de teu. Al final, el faràs.

khalina ha dit...

Paseante no crec que m'animi a fer cap text teatral. D'un altre gènere qui sap. T'apuntaré el primer de la llista