dimarts, 8 de setembre del 2009

Uns dies d'agost a Anglaterra





Ja fa molts dies que vaig estar a Anglaterra, més d’un mes. No sé si fer una crònica perquè coneixent-me serà massa llarga, però si vaig explicant una mica de tot, potser quedarà massa desordenat. No sé què sortirà, però posaré alguna foto per amenitzar el post.

Tot va començar a l’estació del Nord a les 7h del matí, agafant un autobús fins l’aeroport de Girona. Es un aeroport petit, i sempre penso que ni jo ni les maletes ens perdrem. Vam marxar puntualment a les 10.05 fins Bournemouth. Mentre aterràvem vaig contemplar tot de núvols sota meu. Quin temps faria? Amb la calor que feia per Catalunya!

L’aeroport de Bournemouth és tan petit que un tres i no res tenia la meva maleta taronja (de fet préstec de la meva germana). Vaig canviar l’hora. Havia d’esperar una mitja hora el bus que em portaria a l’estació de tren. Vaig agafar dos trens diferents i finalment Portsmouth. Seguia ennuvolat però no plovia. Vaig menjar-me un entrepà que portava a la feina de la meva amiga.

Ella i el seu marit em van fer una ruta en cotxe per la ciutat. Vam veure els dos Piers (espigons), el nou i el vell,amb les seves antigues atraccions, l’arribada del hovercraft a la platja, un vaixell ràpid, que puja per la sorra amb unes rodes com si fos un tanc. Monuments a soldats, per fora el museu del dia D, la Spinnaker Tower ben alta vigilant la ciutat. La catedral anglicana dins la qual hi havia una exposició de quadres i la catedral catòlica per fora.

Vam sopar seguint els horaris anglesos en pub prop Fareham, i allà em vaig enganxar a beure Pimms. Es dolcet i suau. Segons el lloc et posaven més fruites. I per acabar la nit, em van portar dalt una muntanya a veure les llumetes de la ciutat. Un lloc romàntic, si vas en parella,clar que fora feia vent i era millor quedar-se al cotxe.

Hi ha gent que diu que a Anglaterra es menja malament, però suposo que segons on vagis. Es cert que nosaltres, excepte diumenge que marxava, vam dinar més lleuger perquè estàvem veient coses, però sempre vam sopar de meravella, i variant estils. Em van portar al millor restaurant hindú de Portsmouth. Em va agradar aquest tipus de cuina. També vam anar a The Bush Inn pub d’Ovington, que ha guanyat dos premis últimament. Vam fer una bonica passejada vora el riu, el poble proper amb la seva església i cementiri... Feia un vespre agradable i vam poder sopar fora. Un vespre de sol que estàvem a la zona comercial de la Spinnaker Tower, vam sopar a Pizza Express, una cadena. A la terrassa un grup cantava. També vam anar una tarda a la zona de New Forest. En aquelles carreteres pots trobar cavalls, vaques, burros o altres animals al mig de la carretera. Ells manen allà. Volíem sopar a un pub de la zona, però era massa ple. Així que em van portar a menjar unes costelles barbacoa a un restaurant americà T.G.I. Friday’s (Thaks God is Friday´s). Diumenge abans de marxar volíem menjar a un pub de Minstead. A pocs metres hi ha la típica església amb cementiri, i allà una tomba especial, la de Sir Arthur Conand Doyle. Finalment vam escollir un pub a mitja hora de l’aeroport i vaig menjar el típic fish and chips. Era l’última oportunitat.





















New Forest Ovington







Aquests dies vam anar dos dies a Londres. En tren hi ha una hora i mitja. I tot i viatjar en hora no punta, no era massa barat. Un dia l’objectiu era el museu de cera Mme Tussauds. Ens vam fer fotos amb quasi totes les estàtues de cera,esquivant com podíem la gent. Un altre dia teníem les entrades per Priscila, Queen of the desert. Em va encantar!. Es un espectacle molt lluït. Vestuari preciós, tot de colors. Hi ha unes dives que surten molts cops penjades del sostre que canten de meravella. Ells tres molt encertats. Curiosament Jason Donovan era el que vaig trobar més fluix en comparació, o menys bo.



Per Londres també vam passejar pel típic circuit turístic, fent fotos al Big Ben, Trafalgar Square...

Dissabte em van portar a Stonehenge. Era un dia de molt sol. Em va impressionar la màgia que desprenia. Després vam anar fins la ciutat Salisbury on feien mercat. Impressionant catedral! Agradable passejada.













Tot va ser encantador. Em vaig adonar que entenc l’anglès pitjor del que em creia. O potser com anava amb ells, es pensaven que jo també era del país. Em va agradar veure la seva casa en directe amb el jardí darrera. Viuen en un barri molt tranquil, tot de casetes. Prop tenen un carrer comercial, on cosa estranya, us confessaré que vaig veure unes nines de porcellana moníssimes. A mi en general no em feien gràcia, més vé em feien terror, però aquestes eren tan boniques que vaig decidir emportar-me la Janet per la meva àvia. La vam embolicar com una mòmia amb paper de diari i cita aïllant, i va arribar intacta al Poblenou.

De tornada en Wow em va venir a buscar a l’aeroport. M’ho vaig passar molt bé però tenia ganes de veure’l.




33 comentaris:

Garbí24 ha dit...

Un gran aeroport , que tinc a tant sols vuit kms ( per si algun dia necessites allotjament o transport)i puc gaudir de aquells entre cometes billets baratos.
No he estat mai a Londres , tot i que sembla que pinta força be .

Rita ha dit...

Una bona escapada. Només conec Londres, em falta la resta del país...

Els va agradar el pernil? ;-)

Carme Rosanas ha dit...

Jo també conec només Londres, o sigui que em queda molt per veure.

khalina ha dit...

Garbi, gràcies per l'oferiment.En Wow viu a mitja hora en cotxe, però si vols anar en transport públic has de passar per Girona i trigues força.

Rita, el pernil estava molt bo (ho sé perquè vaig tastar-lo). La resta d'embotits sembla ser que també. Can Recasens té això.

Doncs ja saps Carme, a repetir Londres i fer un tour anglès. Ais, la veritat és que tots els països tenen molt per veure

Striper ha dit...

Jo tinc una escapada com la teva pendent.

Xurri ha dit...

Què bé, quind dies més xulos! M'has fet recordar que Stonehenge és un lloc ben especial... Anglaterra té moltes coses xules i encantadores, a més de Londres, i el millor menjar importat del mon (com que el anglés és més aviat soso...).

khalina ha dit...

Striper, a escapar-se.

Xurri Londres és xulíssima, però Anglaterra també té poblets i ciutats encantadors. Jo conec poc encara, però de fa anys em va agradar Chester i Cambridge.Diuen que Bath també és bonic... El que ens falta és temps per anar viatjant (i diners jeje)

fra miquel ha dit...

He estat a Londres, però m'agradaria voltar per la illa. Stonehenge és un d'aquests llocs que no voldria perdre'm!

Que bé que ha pogut fer aquesta escapada!
Petons

khalina ha dit...

Fra Miquel, hem d'aprofitar per fer escapades :) que sempre senten bé.

Emily ha dit...

El més bonic del post és quan dius que trobaves a faltar el Wow. El més bonic de viatjar és la tornada a casa i donar els regals que has comprat pensant en els altres, i jo m'ho curro, eh? Un petó.
Per cert, molt bona la foto amb el Clooney, jeje, quina sort. Vau fer un nexpresso juntets? Conta, conta.

el paseante ha dit...

Tens sort de tenir uns amics així. M'ha agradat la passejada. Això sí: deunidó la quantitat de trens, busos, avions i cotxes de wows que vas haver d'agafar.

khalina ha dit...

Emily, no trobo la resposta que t'havia fet. Deia que vam fer un munt de fotos a Mme Tussauds. Hi havien algunes figures ben reals.
Pensa que a la sala gran hi havia barrejada la de la casa de Gran Hermano anglesa. Jo vaig xocar amb ella i li vaig demanar perdó pensant que era una senyora :D. En Wow li vaig regalar una samarreta de Stonehenge... poc original per part meva.

Paseante, de fet he detallat el primer dia, que va ser el més complicat de transports. Els altres, els meus amics es preocupaven del tema

rhanya2 ha dit...

Quina il·lusió el teu plan d'amigues, Thelma i Louise!! Conec aquesta beguda, el Pimms i recordo que m'agradava força! M'has fet ganes d'anar a Londres, jo que sempre he dit que em fa mandra tornar-hi...

khalina ha dit...

Violette,crec que haurem de llogar un jet privat per anar uns quants de Blogsville a Londres. Jo repeteixo

Manel Marqués ha dit...

Quina enveja em fas. Primer, per viatjar a Anglaterra, que no he trepitjat mai, i segon, per portar guia local, que és la millor manera d'anar pel món. Per cert, les fotos són teves? m'han agradat molt les dues primeres!

khalina ha dit...

La foto del Pims no és meva. No vam fer-ne cap foto, i vaig pensar que així qui no coneixés la beguda, es faria millor la idea. La de la torre Spinnaker és meva. I les altres no tinc clar si són meves o d'ells perquè ens vam anar passant càmeres, i a part les vam posar a la mateixa carpeta. Vam decidir que serien de tots tres :)i les podíem penjar, excepte les que sortíem nosaltres

òscar ha dit...

tinc pendent una nova escapada, si pot ser per aquest any, a londres. l'altre cop em va desbordar una mica la dimensió de la city. espero que aquesta propera la sàpiga gaudir millor.

khalina ha dit...

Òscar ens hauràs d'enviar una postal via blog :)
Espero que gaudeixis força de l'escapada. I si m'amago a la maleta i aprofito per veure uns quants musicals?

assumpta ha dit...

Només conec Londres, la resta la segueixo tenint pendent.

Un dels llocs que m'atrauen més és justament Stonehenge, sempre ho he vist en reportatges, fotografies i llegit en la novel·la. M'agradaria de poder gaudir, com tu, d'aquesta màgia que despren.

khalina ha dit...

Assumpta, penso que haurem d'insistir en la idea de llogar un charter per tot Blogsville cap Anglaterra, i un cop allà en minibús i de ruta.

assumpta ha dit...

;)))

Marta ha dit...

Quin viatge més bonic que has fet i quines fotos més maques.
He estat molt enfeinada i encara no he pogut fer el meu post amb fotos incloses sobre el meu viatge a Menorca, el tinc pendent i no me n'oblido. Espero que aviat el pugueu veure.

khalina ha dit...

Marta, esperem les teves fotos de Menorca.

Jo també vaig ben liada

Cris (V/N) ha dit...

Doncs un molt bon resum d'un viatge!! vaig fer-ne un a Londre en un parell dies, però anava de la mà de la meva parella que ja hi havia estat, i tot va ser molt més senzill.... M'hi has tornat a portat tu, i de la mà de la imaginació de la paraula :) Salutacions i un petó!!

khalina ha dit...

Un cop arribada a Porstmouth, jo també vaig tenir bons guies. Petons Cris!

Lluis Hil ha dit...

Jo vaig arribar ahir vespre de Londres. Una setmana molt ben aprofitada, però hi hauré de tornar malgrat ser la tercera vegada. Sempre queda pendent. Magnífic concert a Sant Martin-in-the-Fields: Beethoven iMozart.
Des d'allí vaig escriure un apunt al meu blog per a tots elosamics blocaires.
Petons!

khalina ha dit...

Lluís, sempre és agradable retornar a Londres.
Quin entorn et vas buscar per escriure un post :)

Els del PiT ha dit...

No hi he estat mai per aquí, em fa enveja realment, sana, eh?

Menjar bé no ho sé, diuen que no, però tu et vas quedar amb gana perquè et vas menjar almenys un parell d'enes del post (tampoc m'agrada apunt) i posant una "d" de més a Sir Arthur no ho dissimularàs...
Plaaaaafffs!!!
Uiiix avi!!! Vostè no dormia?!?
No li facis ballar el cap a la mossa, eh?
Està bé, "Thanks" i "cinta"...

Glennis ha dit...

Cute little donkey.

khalina ha dit...

Doncs Sergi, apunta't al charter que muntarem per anar-hi tot Blogsville ;) Però no sé si convidar a l'avi eh? No perquè em rectifiqui perquè té tota la raó. Grr, quina ràbia aquestes "n" I acabo de veure una V que fa mal als ulls. No sé si de vegades, com escric en words d'ordinadors, algun li dóna per fer autocorreccions quan menys t'ho penses (quina excusa jaja). Doncs l'avi... votarem entre les girls de Blogsville si és convenient que vingui, no sigui que obri la finestra mentre volem o en faci alguna altra

khalina ha dit...

Thank you Glennis

Xitus ha dit...

Oooh m'ha encantat llegir aquest post. Tinc un amic que viu al New Forest. :) M'ha recordat les vegades que hi vaig. L'aeroport de Bmth molt tiny jeje!!
Si vols passar-te per algun post meu, et passo aquest
http://calaixdetardaboirosa.blogspot.com/2009/09/una-passejada-pel-bosc.html

aquest

http://calaixdetardaboirosa.blogspot.com/2008/08/estiu.html

i aquest

http://calaixdetardaboirosa.blogspot.com/2008/07/back-to-england.html

En canvi a Portsmouth ni a Stonehenge hi he estat, sempre hi he volgut anar quan era allí però mai he pogut. Salisbury sí, és molt bonic.

khalina ha dit...

Xitus benvingut al meu blog. M'alegra haver-te fet vingut al cap records agradables.

Estic ben enfeinada, però en breu visitaré els posts que em recomanes.